onsdag den 28. oktober 2009

Gruppe 4, opgave 2

Med udgangspunkt i fænomenet school of fish har vi arbejdet med 2D i grasshopper, hvor vi er kommet frem til simple bevægelsesmønstre via vores opstillede parametre.


Et eksempel herpå er hvor stregerne(Fiskene) er rettet mod punktet(Hajen)pastedGraphic.pdf


pastedGraphic_1.pdf




Her er punkterne skiftet ud med rektangler(fiskene) og størrelsen af rektanglerne varierer alt efter hvor tæt punktet(Hajen) er på rektanglerne. Desuden roterer rektangler i forhold til punktets bane.


pastedGraphic.pdf


pastedGraphic_1.pdf


pastedGraphic_2.pdf


pastedGraphic_3.pdf




Her er der arbejdet med punkter placeret på 10 cirkler med stigende radius. Disse punkter er erstattet med firkanter. Der blev samtidig forsøgt med andre geometriske former som cirkler og trekanter men det viste sig at firkanterne trods deres kantede form dannede en samlet organisk form når vi hævede antallet af firkanter på cirklerne. Her er der brugt 300 firkanter.


pastedGraphic.pdf


pastedGraphic_1.pdf


pastedGraphic_2.pdf


Heraf ses at punktet(Hajen) har en indflydelse på hvordan flokken af firkanter(fiskene) reagerer når punktet nærmer sig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar